2011. augusztus 1., hétfő

Kétféle málnás cheesecake és egy Micimackó

Visszaemlékezés: Amikor még nem fogyókúráztunk, az utóbbi időben bizony elpusztítottunk egy pár sajttortát. Szerencsére azért a szomszédoknak és a családnak is mindig jutott belőle. :)
Így történhetett, hogy a "szomszédasszonyom" és ezt most azért írtam idézőjelbe, mert a szomszédom ugyan, de egyáltalán nem lehetne ráfogni, hogy asszonyos, pedig már két csemetéje is van, kért meg, hogy készítsek nekik egy kisebbet, aminek az alja vékony piskóta. Ugyanis lakodalomba mentek és vinni kellett tortát. Akkor pedig legyen olyan, amit ők is szívesen fogyasztanak. Mindez szombatra kellet, amikor a nemzetközi Cheesecake Day (sajttorta nap) volt. Így nemcsak finom és szép, de teljesen trendi tortát vittek. :)
Úgy látszik, hogy ez lett a nyár kedvence, mert egy vasárnapi névnapra is ilyet készítettem, csak annak a talpa a megszokott kekszes volt. Mivel névnapra készült, nem kerek, hanem szögletes lett.

Micimackó pedig csak úgy bekopogtatott hozzánk. Mégpedig egy nagyon aranyos kisfiúnak lett a szülinapi tortája. Ő Barnabás és Amanda jövendőbeli ovis csoporttársa. Mondanom sem kell ezek után, hogy a kisfiú nővére pedig Melindámnak az ovis csoporttársa. Teljesen egykorúak a gyermekeink. :) Szóval Barninak egy Micimacis torta készült, ami belül tejszínes-joghurtos-málnás lett, ugyanúgy, mint annak idején a nővére tortája.
Eleinte erősen elgondolkodtam egy 3D-s Micimackón, de azt már a tervezésnél gondoltam, hogy nem leszek a topon, így maradt a 2D-s. Sárgára színezett Unidec-et gyúrtam össze natúr marcipánnal kb. fele-fele arányban, ez lett a bevonat. Micimackó körvonalait belekarcoltam a burkolatba, amit később ganache-al (csoki, tejszín) körbe is rajzoltam. A vonalpontosságra nem vagyok teljesen büszke, mert eléggé remegett a kezem. A jellegzetes piros póló szintén külön lett kivágva piros Unidec-ből.
Mivel nem nagyon tetszett a végeredmény a kesze-kusza vonalak miatt, próbáltam ellensúlyozni egy kis díszítéssel. Készítettem mellé egy mézes bödönt
és egy méhecskét.
Így már elviselhetőbb volt a látvány a szememnek.

Ezen a hétvégén készítettem még egy tortát, amit már legalább egy hónappal ezelőtt beírtam a naptáramba. Kicsit sejtelmesen írok róla, mert az ünnepelt csak estére kapja meg, ezért még nem is mutathatom meg. Elöljáróban csak ennyit sejtethetek belőle:
A többit majd holnap!

Mindeközben még mindig diétázunk. Pénteken este szalonnasütés a szakadó esőben, de azért lelkesen ettem a kis gluténmentes zsíros kenyeremet sok-sok lilahagymával. Szénhidrátnap volt. A szalonna el lett téve fehérjenapra. A szombat a gyümölcsnap örömeivel telt, majd következett a vasárnap, amikor fehérjenap várt ránk. Az ebédünk csontleves és sült csirke színes salátával (lilakáposzta, lilahagyma, jégsaláta, répa, uborka, paradicsom, kaliforniai paprika), kefires öntettel (kefir, só, bors, fokhagyma).
Vacsorára pedig megettem a várva-várt süt szalonnámat egy finom paradicsomos-mozzarellás salátával.
Saláta recept itt.
Szalonnával.

A mai napunk keményítőnap. Az ebéd bableves zöldségesen és paprikás krumpli céklával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése