2011. augusztus 22., hétfő

Villám McQueen és Thomas

Szombat estére volt szerencsém két járművet is elkészíteni. Még mindig nem a kedvencem! Mind a két torta egy kisfiúnak a szülinapjára készült. Nagyon féltem a Verdás tortától, mert ilyet még nem csináltam, és egyébként is autó! Alaposan tájékozódtam a neten ez ügyben és Farkas Vilmos tortáját vettem alapul. Nincs túl sok fázisfotó róla, de nekem éppen elég és megfelelő volt, amit nála találtam. Egy nagyobb darab szögletes piskótát vettem alapul és megtöltöttem csokikrémmel. Ezután jött a nagyobb darabokból való összeállítás, majd a faragás, szépítés, lekerekítés. Először sima fehér Unidec-el vontam be, majd erre jött a begyúrt piros massza. Gyorsan kellett dolgozni, nehogy összeragadjon a két réteg mielőtt kivágnám a részeket. Szikével kivágtam a szeménél, azaz szélvédőnél, az oldalsó ablakoknál és a hátsó szélvédőnél, majd a lámpáknál is. Ja és a szája! Marcipán mintázóval vonalakat húztam a fogaknak és a lámpáknak. Ecsettel megfestettem a szemeket és a lámpákat. Végül jöhetett a tűz-villám a két oldalára a számok erre és a felirat a szélvédőre. Azt hiszem ennyi! Utólag egy picit bemaszatoltam az ablakokat, hogy ne legyenek olyan makulátlan fehérek, talán így élethűbb.



Ezután következett Thomas a gőzmozdony. Csináltam már ilyet, de még mindig mumusnak számít. Az első egészen jó lett, de azóta sem tudtam reprodukálni. A mostanival az volt a bajom, hogy a krém nem akart összeállni. Folyós maradt és csúsztak szét a rétegek. Sietni akartam, de ez nem ment. Augusztus 20-a volt és a gyerekekkel menni akartam a városi rendezvényekre. A krém be a hűtőbe, egy óra kényszerpihenő. Egy óra múlva krém ki, de még mindig folyt, nem lehetett vele még mindig dolgozni. Kevertem bele zselatin fixet és újra bement a hűtőbe egy órácskára. Ezalatt begyúrtam az Unidec-et kékre és vártam. Végre jó lett a krém állaga, összeállítottam a formát, de nem lett még így sem tökéletes. Bevontam kékkel és elkészítettem rá a díszítő elemeket. Közben a test közepe, amihez illesztjük az arcot egy kissé megereszkedett, lelapult. Próbáltam igazgatni, de közben elszakadt a bevonó. Gyorsan foltozás, kész is lett, de sajnos még mindig nem olyan, mint amit elvárnék magamtól.


Nem szegi kedvem, gyakorolni, gyakorolni, gyakorolni! :)))

Szombaton fehérjenap volt, így ebédre natúr hússzelet hagymás-gombás-sajtos raguval a tetején salátával volt az ebéd. Vacsira a maradék saláta sajttal megturbózva.
Vasárnap keményítőnap. Ebéd krumplifánk kínai sült rizzsel, vacsira ugyanez.
Ma pedig szénhidrátnap, lecsó FOREVER! Ma is lecsó van puha kenyérrel és egy darabka krém nélküli muffin. Leves most nincs.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése