2011. augusztus 9., kedd

30. nap

Bizony, bizony! Már 30 napja csináljuk a diétát. Elértünk tehát a harmadához. Becsületesen betartjuk az előírásokat és ennek köszönhetően már fejenként 8 kilóval könnyebbek vagyunk. Bizonyos szempontból ez sok, más szempontból viszont még kevés. Nem akarok egyáltalán telhetetlennek tűnni, sőt! Büszkék vagyunk magunkra és már tervezgetjük a diéta utáni életünket is. Alapjaiban szeretnénk az életmódunkon változtatni, ami annyiban más, hogy kevesebb cukrot és lisztet eszünk majd, viszont sokkal több zöldséget és gyümölcsöt. Most nagyon jól érezzük magunkat a bőrünkben, egyre több olyan ruha jön ránk ismét, ami már egy ideje nem volt jó. Aki bizonytalan még a diétát illetően, rendelkezésére állok minden kérdésben. Csak jókat tudok mondani róla, viszont azt tudnotok kell, hogy lélekben dől el minden, tehát lelkileg fel kell rá készülni.

Első körben megemlíteném a tegnapi vacsoránkat. Apa megsütötte a pontyot, de (esküszöm én mindent megtettem) nem lett a kedvencem még mindig. Így azt megette ő, én pedig sütöttem magamnak három tükörtojást, ami mellé került egy jó kis vegyes saláta (jégsaláta, répa, paradicsom, uborka, paprika, zöldhagyma) és egy joghurtos öntet (joghurt, só, bors, fokhagyma). Pár sajtforgáccsal díszítettem a tetejét.

A mai napon a keményítőé a főszerep. Előétel gyanánt meleg lencsesaláta készült a következőképpen: Egy jó nagy maréknyi lencsét meg kell főzni sós, babérleveles vízben, majd leszűrni. Két nagyobb szem krumplit megpucolni és karikákra vágva szintén sós vízben puhára főzni, leszűrni. A kettőt még melegen összekeverjük és hozzá metélünk egy fej lilahagymát karikákra. Alaposan megsózzuk, és összekeverjük egy evőkanálnyi cukorral és egy evőkanálnyi bazsalikomos Tokaji borecettel (lehet sima ecet is). Pici vizet löttyintünk hozzá, amit úgyis magába szív, meglocsoljuk egy evőkanálnyi olívaolajjal és a legvégén megszórjuk egy kisebb maréknyi aprított petrezselyemzölddel. Nagyon jó kis étek, és valószínűleg hidegen is nagyon finom lenne, de nekünk erre most nem volt időnk. :)
A második fogás egy Provance-i zöldségragu, ami készült egy fél kiló fagyasztott ínyenc zöldségkeverékből. Az ínyenc csak a zöldségekre utal (brokkoli, karfiol, répa, borsó, kukorica, kaliforniai paprika, zöldbab). Ezt a keveréket egy jól felforrósított serpenyőben egy evőkanálnyi olajon alaposan megpirítottam, majd megszórtam ízlés szerint sóval és egy kiskanálnyi provance-i fűszerkeverékkel. Tovább pirítottam kevergetve, majd felöntöttem egy jó kortynyi vörösborral. Jól kiforraltam belőle az alkoholt, majd kapott még egy kevés vizet. 1 teáskanálnyi burgonyakeményítőt elkevertem egy kevés hideg vízzel, majd az egészet a zöldségekre borítottam. Pár percig még kevergetve melegítettem, amíg besűrűsödött. Párolt rizzsel tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése