2011. augusztus 31., szerda

A kard.rehab torta története

Édes anyukám amikor csak teheti igénybe veszi a szolgálataimat a süteménykészítés terén. Büszkén és lelkesen megosztja ezt az édes hobbimat a közelében élőkkel és dolgozókkal. Így történhetett, hogy a közelgő Erika napra a kolléganők már idejekorán beharangozták, hogy: -Á, nem kell fáradnod az aprósütemények készítésével, elég ha hozol egy tortát! :)))) Anyu megemlítette a dolgot és ennyiben maradtunk. Ahogy közeledett az idő, kérdeztem, hogy mekkora legyen? A válasz: -Jó nagy! És milyen ízű? -Valami frissítő gyümölcsös, mondjuk citromos. Szívroham legyen? -Ne, mert az már unalmas, legyen valami más! Nézelődtem a neten és találtam egy hasonló tortát, amit szerettem volna, így az lett a minta. Alulra egy jó nagy 30 szeletes citromos krémmel megtöltött szögletes piskóta került, amit sima fehér Unidec-el burkoltam, majd ennek a tetejére egy jóval kisebb 8-10 szeletes túró-tejszín krémmel megtöltött tortácska került, szintén sima fehér burkolattal, ha valaki véletlenül nem szeretné a citromos krémet. Szintén kérés volt, hogy legyen a tortán felirat, mégpedig: A kard.rehab. (Kardiológiai rehabilitáció: ide kerülnek a szívműtét után a betegek) legszebb lányainak és fiúinak. Ez a rengeteg felirat eléggé bekorlátozta a dekorálandó felület nagyságát. A felső tortácska alját körben egy vastagabb piros csíkkal körvonalaztam, majd a tetejére szaggattam egy vörös keresztet és szívecskéket. Az alsó torta köré szintén került alulra csík, de sokkal vékonyabb és egy szívecskét mintázó formával szívmintásra nyomkodtam. A felirat zölddel lett írva, hogy ne legyen nagyon egyhangú fehér-piros az összkép. Azért még a nagy torta oldalát piros írókával megrajzoltam olyan EKG görbésre, bár fogalmam sincs, hogy annak milyennek kell lennie, hogy jól mennek-e a görbék fel és le. A leges-legvégén pedig mókás ötletnek tartottam, hogy marcipánból sebtapaszt gyártottam és felragasztottam a kisebbik tortára. Jöjjön a torta:
 Pici torta
 Felirat
 EKG görbe
 Szegélydísz
Sebtapasz


Ezek után a mai ebédem bakfitty, de mégis üde változatosságot jelent a must. A gyerekeknek pedig kérésükre borsóleves és bolognai penne, amit utólag megjegyzem nem ettek meg, csak pofákat vágtak és fujjogtak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése