2011. szeptember 1., csütörtök

Szeptember 1.

Elérkezett ez a nap is. Amikor Melcsi már az óvoda kövét koptatja, Ami még itthon van velem kettesben. Már nem sokáig. Ez volt az utolsó nyarunk, amit együtt tölthettünk hármasban (néha négyesben) teljes egészében. Kicsit szomorú vagyok, ha erre gondolok, de az élet halad a maga útján, a gyerekek felnőnek, mi pedig öregszünk, még ha nem is akarjuk ezt bevallani magunknak. Furcsa lesz, ha már nem lesz itthon senki sem mindennap. Ráadásul szembesülnöm kellett azzal a ténnyel is, hogy Amanda oviba szoktatása nem lesz egy könnyű feladat. Ma ugyanis, miután elvittük Melindát, közölte, hogy ő bizony nem akar oviba járni és a kezemet annyira szorongatta, hogy azt hittem össze is nőtt talán. Jövő héttől kezdve három héten keresztül minden délelőtt megyünk egy kicsit ovizni, szokni a környezetet, ami kissé mókásan hangzik, hiszen gyakorlatilag a születése óta, azaz három éve minden nap oda járunk Melcsiért. A főzés marad estére.
Ezután a lelkizés után kellett valami olyan kaja, ami feldob, így az ebéd az én kedvemért tejszínes gombaleves és csevapcsicsa. A csevapcsicsa receptet a Mesterszakács.eu oldalról töltöttem le. Érdekes volt számomra, hogy a húsban nincs hagyma. Egyszer-kétszer már volt csevapcsicsás próbálkozásom, de nem nagyon jól sült el. A mostani is csak azért nem tökéletes, mert odaragadt a kontakt-grillhez és emiatt nem lett olyan jó roppanós kérges a külseje. Ennek ellenére nagyon finom és a mellé rittyentett kétféle salátaöntet és a sózott lilahagyma jól kiegészítette. Az első salátaöntet a már megszokott kefires-fokhagymás, míg a másik egy újfajta paradicsomos verzió. Az eredeti recept szerint paradicsomokat kell leforrázni és kifilézni, én ezzel szemben most darabolt paradicsomkonzervet használtam. Egy nagyobb tálban összekevertem egy evőkanálnyi Tokaji borecetet furmintból és még két evőkanálnyi sima ecetet. Ebbe szórtam ízlés szerint egy pici sót és fehér borsot, meg kb. 1 evőkanálnyi cukrot. Ezt alaposan összekevertem habverővel 6 evőkanálnyi olívaolajjal és beleöntöttem a paradicsomkonzervet. Megízesítettem úgy 2 evőkanálnyi friss aprított bazsalikommal és 12 db apróra vágott olívabogyóval.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése