2011. szeptember 30., péntek

Elmaradtam egy picit

Amiatt, hogy mostanában egy picit kapkodós vagyok, elfelejtettem megmutatni két tortát? sütikét?. Na mindegy! Az első egy málnás cheesecake tortácska, amit már ezen a nyáron készítettem egy párat, ezt most nem is fényképeztem le, mert egyrészt elfelejtettem, másrészt már csináltam ugyanilyet.
Na ez lenne az kérem szépen! :) Vékony piskóta talppal.
Érdekes kis története lett ennek a picike kis tortácskának. A szomszédasszonyom, aki még mindig nem asszonyos elment a hétvégére a családjával pihenni. Egyik este csörög a telefonom, én beleszólok lelkesen, mire a férje suttogva mondja, hogy ő az. Egyből suttogtam én is és gyorsan elhadarta, hogy mit szeretne és mikorra, mert akkor lesz az asszonyka szülinapja. Meg is csináltam a szeretett süteményt és volt is nagy meglepetés, mert tortaügyben jól tudok titkot tartani. :)
A másik sütike a mi Misi tatánknak készült, aki ugyan valójában nem a mi tatánk, de már ez a név ráragadt. A gyerekek is így hívják. Neki volt tegnap a névnapja és egy rögtönzött névnapi meglepetés bulit szervezett neki anyósom. Tényleg meglepődött, mert nem is sejtett semmit. Már nekünk is örült, de amikor megtudta, hogy lesz kaja is meg süti is... :))) A sütit természetesen én vittem, ami most tiramisu lett.
A dekoráció azért ilyen, amilyen, mert az elmúlt években Mihály napkor mindig nyaralni voltak külföldön. Most nyaralás helyett maradt a naplementés-delfines tiramisu.
A mai ebédet viszont már nem lehetett elsumákolni, mert ma nincs a gyerekeknek ovi. Ismételten közvélemény kutatást tartottam gyermekeim körében (persze egy kicsit irányítva, hogy a diétába is beilleszthető legyen). Az ebéd így egy jó kis fehérbab leves lett, amibe még tettem a répán kívül zöldbabot és krumplit is. Rántás nincs benne. A második nekik tejberizs, amit nagyon-de-nagyon ritkán főzök. Nem szeretem egyszerűen a tejes ételek illatát (ld. még tejbegríz). Most viszont az allergiám miatt gyakorlatilag nincs szaglásom, így mehetett a tejberizs is. Nekünk apával, pedig barna rizs dobva-rázva sült zöldségekkel (fagyasztott ínyenc zöldségkeverék+paprika+paradicsom).
Most pedig megyek tortát gyártani. Sógornőm készülj! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése