2011. augusztus 17., szerda

Keményítőnap és egy pillangó

A mai napon egyszerűsíteni akartam a menün és előételnek paradicsomlevest főztem, amit rizsliszttel sűrítettem és rizst főztem bele levesbetétnek. A második fogás a krumplipürével kezdődött, amibe most nem került se tej, se tejszín. Kitaláltam, hogy rántok hozzá zöldségeket, ami egyszeriben olyan sok lett, hogy már nem is láttam a végét a panírozásnak. Paníroztam cukkinit és karfiolt és krumplit is. Természetesen nem hagyományosan készült a panír sem. Kukoricalisztbe mártottam először a megsózott zöldségeket, majd tojásba, végül extrudált kukoricapehelybe. Teljesen más az íze, mint a hagyományosnak, de egészen finom. Legeslegvégül pedig a múltkori maradék rizsből készítettem rizskrokettet. Az elkészítése hagyományos módon nagyon egyszerű, mert ugyanúgy kell, mint a burgonyakrokettet. Adunk hozzá tojást, zsemlemorzsát és fűszereket, formázzuk és kisütjük. Én viszont nem vagyok ilyen egyszerű eset, már csak a gluténmentes étrendem miatt sem, ezért én annyit változtattam a receptem, hogy zsemlemorzsa helyett (tanulva a csicseriborsófasírtos esetből) keményítőt adtam a masszához és még egy kevés apróra vagdalt petrezselyem zöldet. Így nem lett annyira formázható, tehát inkább fánkocskák lettek. Jó lett, de egy kicsit tömörebb így keményítővel, ráadásul még adhattam volna hozzá egy kis sót, mert egy kicsit ízetlen lett.
A pillangót még nem mutathatom meg, mert a gazdija még nem kapta meg, ezért csak megemlítem. :))) Este még vár rám kettő és egy pici torta!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése