2011. augusztus 8., hétfő

Iker oroszlánok és mikrofon

Melcsikém óvónénije kért meg, hogy készítsek valamilyen oroszlános tortát a rokonainak, akik most ünneplik a szülinapjukat. Én egyből valami szafaris témán gondolkodtam, szép vadállatokkal tarkítva, de mint kiderült nem gyerekekről van szó, hanem komoly felnőttekről. Két férfi (ikrek), akik augusztusban születtek, tehát a horoszkópjuk oroszlán. Valami komolyabbra gondoltak, nem meseszerű figurára. A kérés még az volt, hogy ne legyenek teljesen egyformák se, de azért ne is különbözzenek nagyon. Sima piskóta tejszínes-csokoládés krémmel töltve, Unidec-el burkolva. Az alap sárga ugyanaz a szín, de a barna már más, másképpen áll a szemük és az orruk is más színű. Annyira örültem neki, hogy készen vagyok velük, hogy el is felejtettem lefényképezni őket, ezért most kapott képpel dolgozok. :)))

A hétvége fő attrakciója a mikrofon torta volt. Az öcsém a múlt héten töltötte be ixedik életévét, ezért torta dukált neki. Mivel az egyik hobbija (a sok közül) az éneklés (bár nem mindenki értékeli a családban) ezért kapott egy nagy mikrofont. Sima piskóta vaníliás-tejszínes krémmel töltve és jó sok málnával telerakva. Egészen elcsodálkoztam magamon, amikor a gömb részt kellett bevonni, mert könnyen ment, pedig gömböt nem könnyű bevonni. Attól féltem még, hogy esetleg kevés lesz a torta, ezért (vagy esetleg a fogyókúra miatt) mostanában egyre nagyobb tortákat gyártok. Nem is fért rá a tortatálcára, de még a tortadobozba sem. Így tálcán vittem az öcsémnek. Nevetett is amikor meglátta, nem számított mikrofonra, főleg nem ekkorára. :))) Nagyon finom lett, az biztos, mert az öcsém kisfia, aki egyáltalán nem szokott tortát enni, mindig úgy kell noszogatni, hogy megkóstolja, most három szeletet is bevágott. Én is megkóstoltam, mert éppen szénhidrátnapunk volt.
Az egészben a legnehezebb és legtöbb türelmet igénylő rész a mikrofon feje volt, amikor csíkozni kellett. Lehet, hogy néhol remegett egy kicsit a kezem, de nagyjából sikerült egyformán húznom azokat a csíkokat.

A mai napon a főszereplő a fehérje. A gyerekek elmentek nyaralni a mamáékhoz, így kettecskén maradtunk apával. Na, azért most nem búsulunk, mert rengeteg dolgunk van. Többet dolgozok, mintha itthon lennének a gyerekek. Maradjunk az ebédnél! Étteremben ettünk és szezámmagos csirkemellet ettünk salátával, joghurtos-kapros öntettel. Nagyon finom volt! :) Vacsira ponty lesz valamilyen formában.

2 megjegyzés:

  1. Az oroszlánok is nagyon klasszak, de ez a mikrofon... Micsoda aprólékos kidolgozás! Le a kalappal. Nagyon ügyes. :)))

    VálaszTörlés