2011. július 29., péntek

Szénhidrátmentes szénhidrátnap

Mókásan hangzik, de igaz. Már nem is tudom pontosan, hogy mióta (kb. 2 hete) kerülöm a gluténes dolgokat, de úgy néz ki, hogy ez bejött. Igazából semmiben sem szenvedek hiányt, mert minden gluténes dolognak meg van a gluténmentes változata is. Így kapható liszt kenyérsütéshez, meg tészta és péksüti, kenyér, stb. Azt nem mondom, hogy olcsó is, de mivel egyébként sem eszek ezekből a dolgokból sokat, megoldható a beszerzése. Főzéshez egyébként rizslisztet, vagy kukoricalisztet használok. A mai leves köménymagleves, amit rizsliszttel sűrítettem és rizskenyeret pirítottam hozzá. A gyerekeknek borsólevest főztem csigatésztával. Egyenlőre még nem untam meg, hogy akár négyfélét is főzzek egy nap! Ez ugye már kétféle és még csak a levesnél járunk. A második fogásban nem nagyon tudtunk most dűlőre jutni a gyerekekkel, mert vagy 20 féle ételt felsoroltak, de egyik sem ebédre való lett volna (sült tojás, sült szalonna). Ezek mellett megint felemlegették a borsófőzeléket és a spenótot, de hát az már a héten is készült egyszer. Végül megegyeztünk egy tésztaételben. Abból viszont már három félét nem akartam főzni, így olyat csináltam, ami mindenkinek megfelel. Öreglebbencs készült, de kétféle. Az egyik a hagyományos kolbászos, krumplis változat, míg a másik egy kukoricatésztából főtt kolbász és krumpli mentes (és még gluténmentes is) változat (a fotón). És már meg is van a négyféle kaja.
Recepteket itt találtok!

Ma este szalonnasütés, akármilyen is lesz az idő! A gluténmentes barna kenyerem már meg is sült hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése