2011. július 20., szerda

Keményítőnap

Az előző szénhidrát nap utáni gyötrelmeket végre kipihentem és elmúlt a fájdalom is. Újult erővel, jóízűen  költöttem el az ebédet. Ezúttal zöldségleves készült rizsbetéttel és mediterrán zöldségragu steak burgonyával. A leves egyszerű, már sokszor készítettem diéta-mentes időkben is. A steak burgonya szintén megszokott, ami új az a ragu. Felforrósított olajon megpároltam az apróra vágott hagymát, majd rászórtam a félkarikákra vágott répát. Ezt követte A kockázott kaliforniai paprika és egy gerezd fokhagyma. Rádobtam a cukkinit és jöhettek a fűszerek: só, bors, oregano, bazsalikom, kakukkfű. Legvégül a kockázott paradicsom és egy pici víz. Legutolsó mozzanat a burgonyakeményítővel elkevert hideg víz, ami kissé besűríti.
Akkor most megemlékezem az előző keményítő napról is, ami hétvégére esett. Akkor vega csilis babot ettünk. Elkészíteni a legegyszerűbb. Olajon hagymát pirítani, majd rá a konzerv lecsöpögtetett bab és kukorica. Megízesíteni mexikói fűszerkeverékkel, vagy csak egyszerűen só, bors, csili.

Bár már nem aktuális, de tegnap fehérje napunk volt és a vacsoránk így nézett ki:
Csupa-csupa fehérje! A saláta készült jégsalátából, uborkából, paradicsomból, lilahagymából, kaliforniai paprikából és répából. Az öntethez kefirt vettem alapul egy kis só és bors, majd egy gerezd fokhagyma tette öntetté. Rá került egy kis trappista sajt és füstölt Karaván sajt, meg sonkás felvágott. Mellé pedig füstölt-főtt tarja és főtt tojás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése