2010. december 22., szerda

Ügyes kislány

Nagyon ügyes kislány voltam (na meg vagyok is!) tegnap is és ma is. Ugyanis mindent megcsináltam, amire azt hittem, hogy nem lesz időm. Megsütöttem a mézeskalácsokat és kidíszítettem, bár ebben nagy segítség volt a barátnőm is. Köszi, köszi! :) Megsütöttem két piskótát tortának. Előkészítettem a szaloncukrokat is: három fajtát. Lesz egy rumos-diós, egy gyömbéres-marcipános és egy kókuszos. Már csak be kell vonni csokival. a tojásfehérjéből még nem készült semmi, de az úgyis csak frissen jó, tehát az utolsó pillanatban fog elkészülni. Ezeken kívül elkezdtem gyártani a gasztro-ajándékaimat is, amit nem mondhatok még el, hogy micsoda. De ha itt lesz az ideje, megmutatom. És még mindig nem értem végére a dolgoknak, hiszen narancshéjat is kandíroztam.
Már csak száradnak és kész, mehetnek az üvegbe. Finomabb, mint a bolti.

A mai ebéd szintén egyszerű, hiszen nagyon közeledik a karácsony és csak terebélyesedik a tennivalók listája. Első fogás almaleves, nagyon egyszerű, gyors és finom. Forró, gőzölgő, fűszeres. A második fogás sem bonyolult, bár nekem ez volt az első rakott kelkáposztám. A férjem és a gyermekeim nem rajonganak érte (gondolom), de én már nagyon régen ettem és éppen itt volt az ideje egy újabb adagnak. Azt mindenképpen tudtam, hogy valami rakott zöldséget szeretnék készíteni, de nem tudtam, hogy mit is kapok majd a boltban. Szerencsére gyönyörű friss kelkáposzták sorakoztak a polcon. Remélem a többiek is így rajonganak majd érte, mint én. Rásegítettem egy kicsit az imádatra egy jó vastag húsréteggel, így ha a zöldséget nem is, de a húst majd megeszik.
Ma folytatom a gasztro-ajándékokat, bevonom a szaloncukrokat és elkészítem a torta bevonó anyagát. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése