2010. december 11., szombat

Mikulás és Barbie

Tegnap két óra leforgása alatt elkészítettem két tortát. Azt hiszem egy kicsit büszke is vagyok magamra. Most kivételesen a tortákkal is meg vagyok, voltam elégedve. Ritka alkalom.
Az első a Mikulás torta volt, amit a kávés krémmel való betöltés után bevontam egy sima fehér fondant réteggel, majd zöld golyócskákkal körben kiraktam az oldalát. Ezután kézzel rárajzoltam a figurát és végül ecsettel kifestettem. Valahogy élőben nem tetszett annyira először, de fotón egészen szépen mutatott.
Ezután következett a Barbie torta. Az alsó réteget vaníliás krémmel kentem meg és telepakoltam eperrel. Ő is egy sima fehér fondant bevonatot kapott. A felső szint túrós-tejszínes krémmel lett betöltve gyümölcs nélkül. Rózsaszín fondant a bevonata, majd jött a dekorálás. Igazi habos-babos ruhát kapott. Két új technikát is alkalmaztam a tortánál. Az első az, hogy a ruha dekorációs eleminél és a stólánál textúrájában mintáztam a fondant. Pillangós mintázatot adtam neki, amit egy kis gyűrűvel értem el. A második, hogy ezeket a pillangókat ki tudjam emelni, lüszter festékkel (gyöngyporos, selymes fényű) poroztam be. Ezen a technikán még valószínűleg javítanom kell, mert nem lett tökéletes. A mennyiséget még ki kell tapasztalnom. Néhol úgy néz ki, mintha porcukros lenne. Ráadásul a vaku sem tett jót a látványnak a fényképen.

Végül az alsó tortára a felirat és KÉSZ! :)
Tényleg a gyakorlat teszi a mestert. Remélem, hogy a tortáimon is látszik a fejlődés.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése