2010. december 28., kedd

Tortahad

Tegnap el is felejtettem írni arról, hogy karácsonykor volt még egy tortatermése a konyhámnak. Sajnos elfelejtettem lefényképezni, de talán mégis lesz róla fotó. Egy Juventus mez torta, ami csokoládés krémmel van megtöltve és erdei gyümölcsökkel megpakolva.

Ma ismét készítettem tortát, sőt egyszerre kettőt is. Az első egy kisebb tíz szeletes Hello Kitty torta csokis krémmel. Erről talán már nincs is mit írnom, hiszen ez már a sokadik ilyen tortám. Egy a sok közül.
 A másik torta, viszont az anyósom névnapjára készült. Az volt a kérés, hogy megjelenjen rajta a kedvenc pezsgője, legyen rajta rózsa is és az is egyértelmű legyen, hogy névnapra, azaz Éva napra készült. Azzal kezdtem, hogy elkészítettem az alsó tortát, ami egy jó nagy szögletes csokikrémes torta sima fehér fondant bevonattal. e az alap talán jobban kiemeli a tetején fekvő pezsgőt. Tehát: a tetejére fektettem el a pezsgősüveget, ami maradék piskótából készült. A szélekből tejszínben felolvasztott csokival gyúrtam egy kellemes állagú, formázható, de ugyanakkor nagyon finom masszát. Ebből a masszából kialakítottam a pezsgős üveg alakját, majd lekentem ugyanezzel a krémmel és hagytam egy éjszakát pihenni. Másnap bevontam szintén sima fehér fondant-al és mint említettem, ráfektettem a torta tetejére. Szépen ecsettel lefestettem az üveget zöldre, mint az eredeti üveget. A tetejére pedig csillogós világoskéket, picit gyűröttebben, mintha az lenne a fólia. Korábban egy cukrászdában ehető papírra csináltattam címkét is, bár nem egészen úgy csinálták, ahogy kértem. Pontosan le lett mérve és kinyomtatva, úgy vittem el mintának. Ők pedig az alsó címkét lekicsinyítették, a felső címkét pedig felnagyították. Nem értették meg a feladatot, pedig csak egyszerűen le kellett volna másolni. Na mindegy! Megoldom én, ügyes kislány vagyok. Rátettem az üvegre a címkéket, már csak arra kell majd rájönnöm, hogy hogyan oldjam meg azt, hogy szépen rá is simuljon.
Készítettem hozzá rózsákat is, azokat is szépen mellé helyeztem a tortára. A rózsák szirmait kidíszítettem a már korábban egyszer használt lüszter festékkel, ami selymes csillogást, bársonyos ragyogást ad nekik, de még mindig nem tudom pontosan, hogy kellene használni, mert egy kicsit olyan, mintha porcukros lenne.
 Legvégül az alsó torta alsó peremét kidekoráltam egy rózsa alakú mintázóval körben.
Az, hogy névnapra készült onnan derül ki, hogy az üveg nyakára az eredeti felirat helyett ugyanolyan színnel és ugyanolyan betűtípussal, stílussal, ráírtam az Éva nevet.
A mai ebéd még mindig maradék karácsonyról. :) De nagyon finom. :P

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése