2010. december 15., szerda

Gyors ebéd

Lehet, hogy nem látszik, de a mai ebéd bizony nagyon gyorsan elkészül. A lényeg az előkészítés. A húst már előző nap felcsíkoztam és bepácoltam. A rizs is tegnapi, azaz maradék. Tulajdonképpen maximum fél óra alatt elkészül az ebéd. Ma rohangálós volt a délelőttöm, és még mindig nem mondhatom el, hogy kész lennék a karácsonyi bevásárlással. :( Szóval pontosan délben értem haza. Nekifogtam a maláj csirkének. Zárójelben jegyzem meg, hogy ismerős lehet a szósz, de ez NEM bolti! Én bolti szószokat kész-, és félkész ételeket nem használok itthon. Tehát az ötlet valóban onnan származik, de mivel a boltit nem kóstoltam soha, elolvastam, hogy mi van benne és a sógornőmmel elkészítettük ezt a receptet. Van ennek már egy jó éve is. Így most ezt a receptet felhasználva elkészült a mai ebéd. Arra is jó ez a recept, ha marad aszalt szilva, ami a karácsonyi ünnepek alatt előfordul, fel lehet használni benne. Mert hát az aszalt szilva nem csak tölteni jó a húsokba, vagy a sütikbe, hanem ilyen szószos finomságnak is. Miután kész lettem a második fogással, elgondolkodtam, hogy vajon milyen leves illene elé? Mindenképpen valami keleties ízvilágú kellett. A gomba adott volt, mert mint már ezerszer leírtam, a gombát imádom és mindig van itthon. Kína zöldségelvest és erős-savanyú levest nem akartam főzni, mert az már volt mostanában. Az én elvem pedig, FŐ A VÁLTOZATOSSÁG, azaz a változatosság gyönyörködtet! :) Ezért ki kellett találnom egy jó kis kínai gombaleves receptet. Üvegtészta volt itthon és kész a leves.
Vissza szeretnék utalni a tegnapi kandírozott gesztenyére. Ma is főztem egy kicsikét, és holnap is főzni fogom egy kicsikét, majd a sütőben szárítani nem kicsikét. Az előzetes kóstolás alapján ígéretes. Ha kész lesz megmutatom és beszámolok róla.
Tegnap egyébként már majdnem befejeztem a mézeskalács házikót is, amivel benevezek a mézeskalács szépségversenyre. Ebben a versenyben majd számítok rátok is, mert sajnos, mint minden versenyben, itt is a Tetszik-eket kell gyűjteni. A No-salty oldalán van ez a verseny meghirdetve, úgyhogy készüljetek Like-olni! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése