2010. december 1., szerda

December elseje

Elérkezett a december első napja. Végre! Már hetek óta karácsonyi lázban égek és már nem kell alibi, hogy miért sütök mézeskalácsot. Mától kezdve ezerrel készülődök a karácsonyra. Mézeskalács sütés, gasztro ajándékok készítése, szaloncukor gyártás és egyéb finomságok. Ennek örömére ma nekikezdtem a gyömbér kandírozásának is. Remélem, jó lesz. Gyömbért még nem kandíroztam. Sokminden mást már igen. Nagy sikerrel. Narancshéjat például minden évben. Sok karácsonyi édességhez kellenek ezek a finomságok, amiket nem mellesleg magában is megehetünk. :P Személy szerint kandírozott gyömbért még nem ettem, mert nálunk ez nem kapható. Ezért készül most itthon.
Ma lencselevest főztem, mert szükségünk van egy kis folsav pótlásra. Tegnap is ezért volt máj az ebédben. A levest kiadóssága ellenére, jó magyar szokás szerint, nagy tányérral ettük. A második fogás gofri lett, amit kivételesen kukoricalisztből készítettem. Emiatt a tésztája egy kicsit tömörebb a megszokottnál, de nagyon finom.
Már lelkileg készülök a hétvégére, mert jön hozzánk a télapó! Ráadásul megünnepeljük a nagymamám születésnapját is. Lesz torta is! Na meg aprósütemények! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése