2010. november 30., kedd

Finom ebéd!

Tegnap vettem egy nagyon szép darab bőrös-csontos sertéskarajt és rögtön beindult a sok fogaskerék a fejemben, hogy mit is készítsek belőle. Így született meg a vadász módra. Már nagyon régen ettem és éppen itt volt az ideje újra. Szépen lefejtettem a csontról a husit és felszeleteltem. Ebből lett az ebéd. Nagyon sokan félnek alkoholt használni az ételekbe, de ez nem olyan komoly, vagy szörnyű dolog. Az alkohol kifő belőle, tehát, ha ez az akadálya, akkor nincs mitől félnünk.Gyerekek is ehetnek belőle. A finom íz marad csak benne az ételben. Ezt pedig érdemes kipróbálni. Főzéshez mindig jó minőségű bort használjunk. Nem szabad azt gondolni, hogy: - Fúúú, de rossz ez a bor, majd jó lesz főzni! Nem! Főzni is jó minőségű kell! Ezt akkor érdemes kipróbálni, ha pl. egy buli után marad egy kevés még az üvegben.
A csontot félretettem máskorra levesnek, vagy alaplének. A bőrös, kövér húsos részt pedig megsütöttem. Jó lesz majd vacsinak. Apa örülni fog neki.
A brokkolit is érdemes kipróbálni, annak, aki ezt még nem tette. Egyáltalán nem hasonlít a karfiolra. Főzés közben ennek a sötétzöld teremtménynek az illata nagyon emlékeztetett a spenótra. Pffff! Sajnos a spenóttal nem sikerült összebarátkoznom. De szerencsére a brokkoli készen már egészen más. Szerecsendióval és tejszínnel és reszelt sajttal! Hmmm! Fincsi! :) Megér egy próbát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése