2010. november 29., hétfő

Hétvége+2 torta

A pénteki lemezjátszó torta után tudtam, hogy vasárnapra kell még egy tortát készítenem, de a szombat pihenősnek nézett ki. Természetesen becsúszott szombatra is egy torta. A lemezjátszót meglátta a sógórnőm és bevillant neki egy ötlet, hogy mi lenne, ha készítenék nekik egy CD lejátszó tortát. Szombaton bulit tartottak. Hát nem nagyon akaródzott, de mivel megígérte, hogy segít, hát beadtam a derekam. Pénteken előkészítettem mindent. Megsütöttem a másnapi és a vasárnapi tortához is a piskótát. Elkészítettem a CD-s tortához a krémet és a fondant. Szombaton délelőtt természetesen még ebédet is főzni kellett, de apa segített. Csirkét rántottunk ki hagyományosan zsírban sütve. Nagyon finom volt! Délután hozzá kezdtünk a tortához. Kiszabtam, három lappá vágtam és megtöltöttem a csokis krémmel. Annyira ízlett a krém a sóginak, hogy alig bírta abbahagyni a kóstolgatást.Bevontam a fondant-al, kialakítottam a lényegesebb formákat, kifestettem a fekete részeket, és átadtam az ecsetet sógornőmnek. Le a kalappal, nagyon lelkes volt. Még nem mélyedt bele ennyire a tortadekorálásba sosem. Nagyon élvezte. Előkészítettem a gombokat, ő meg dekorált. Tehát lett egy tanulóm. :) Kész lett a torta és mondhatom, hogy nagyon jól sikerült. A munka végeztével lefényképeztem és feltettem a netre. De jajjjj! A barátja folyton a gép előtt ül és elfelejtettem, hogy megláthatja, pedig meglepinek szántuk. Gyorsan szóljunk neki, de hogyan? Szerencsére nem lepleződtünk le. Tényleg meglepetés volt neki. Nagyon tetszett az ünnepeltnek is és a vendégeknek is a torta.
Térjünk át a másik tortára. Szombaton este elkészítettem a gesztenyés tejszínes tölteléket a vasárnapi tortához. Kifaragtam a piskótát és betöltöttem a krémmel. Be a hűtőbe pihenni másnapig. Vasárnap reggel bevontam a majdnem pirosra sikerült fondant-al. Ecsettel befestettem és nagyon szép csillogós piros lett a karosszéria. A légelterelő lapátoknak előző este kiszabtam az elemeit. Szépen meg is száradtak, de felszerelésnél sajnos eltört mind a három!!! Ezért végül kartonpapírból lett ez az elem. Szépen elkészültek a szponzori matricák is. Mindet kézzel festettem meg. A legjobban a Ferrari emblémára vagyok büszke! (Azért, mert egy ló! És mint tudjuk állatokat annyira nem szeretek készíteni.)  Kicsit rizikós volt ez a torta, mert a szomszéd asszonyom, aki kérte, nem tudta, hogy a párja melyik csapatnak szurkol a Forma1-ben. Természetesen utóbb kiderült, hogy minden OK, mert Ferrari rajongó. Ebben az esetben könnyebb volt a dolgom, mert apa is ezt a csapatot szereti, ezért ismertem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése