2011. március 31., csütörtök

Mediterrán

Képzeljétek a blogomat már a GasztroMiner oldalon is megtaláljátok sok más társaméval együtt!

Ezután a kellemes bevezető után egy gyorsan összerakható ebédről írok. Az összerakás gyors, az elkészítés nem annyira. De közben végezhetjük a dolgunkat, nem kell mellette állni, őrizgetni.
A leves a legegyszerűbb. Most fagyasztott zöldségkeverékből főztem, ami ugye már blansírozva van, tehát nem kell sokáig főzögetni, elég ha éppen felforr. Elhasználtam az összes maradék gombaporomat is, amit még én csináltam. Megszárítottam a laskagomba és csiperkegomba tönkjeit, amit egyébként csak kidobnánk, és porítottam. Ebből a porocskából készült a levesbe a galuska. Picit azért ki kellett egészíteni liszttel is, de nagyon jó az íze. :P
A Pataki tálban való sütésnél talán nincs is egyszerűbb dolog. Pár alapszabályt figyelembe kell venni és akkor tökéletes a benne készült étel. A legfontosabb a beáztatás! Soha nem szabad elfelejteni és lerövidíteni az idejét. Ne öntsük fel az ételt lével, mert van a tálban, amit magába szívott, és az étel is ereszt ki magából.
Az összekészítés meg is van gyorsan: krumpli, hagyma, pipi és kész. Be a sütőbe és mehetünk a dolgunkra. Másfél óra múlva ránézünk, picit megpirítjuk a tetejét és lehet lakmározni. Kivételesen nem magyaros ételt készítettem benne, eddig még csak arra futotta a képzelőerőmből. Ez a mediterrán változat is nagyon jó, bár az én ízlésem még elbírt volna némi plusz fűszerezést tekintettel a zöldfűszerekre és a fokhagymára. Igaz ami igaz én most szárított fűszereket használtam és azoknak nem annyira intenzív az íze, mint frissnek. Valószínűleg friss fűszerekkel jobb, ízesebb lett volna. Esetleg a végén még frissel megszórva...
Már készülök a hétvégére, ami előreláthatólag nagyon mozgalmas lesz. Szombaton lesz apa névnapja! Lesz sütés-főzés, konyhában forgolódás, készülődés. Remélhetőleg nagyon sok finomságot tudok majd nektek mutatni hétfőn.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése