2011. április 27., szerda

Tokaji borecet

Sok bloggertársamhoz hasonlóan én is neveztem arra a felhívásra, amit a Tokaji Borecet Manufaktúra tett közzé a neten. Annak rendje és módja szerint meg is kaptam a kis borecet csomagomat még a múlt héten. Több ötletem is van a felhasználást illetően. Ma spontán ötlettől vezérelve el is követtem az első ételt.
Ehhez a recepthez a kakukkfüves borecetet használtam.


Pikáns sertéssült Tokaji borecetes mártással

Hozzávalók:
1,5 kg sertéscomb
1 fej fokhagyma
sertéssült fűszerkeverék
3 hagyma
2 alma
só, bors
2 ek. Tokaji kakukkfüves borecet
2 ek. zsír

A sertéscombot kívülről körben alaposan megfűszerezzük a fűszersóval.
 Egy éles vékonypengéjű késsel megszúrjuk,
 majd ebbe a nyílásba bedugunk egy gerezd fokhagymát.
 Ezt a műveletet addig folytatjuk, amíg körben megspékeltük fokhagymagerezdekkel a húst, illetve amíg elfogy a fokhagyma.
A hagymát és az almát megtisztítjuk és gerezdekre vágjuk. Megágyazunk a húsnak egy hőálló tálban, vagy tepsiben a cikkekkel. Sózzuk, borsozzuk, majd meglocsoljuk 0,5 dl vízzel és a Tokaji kakukkfüves borecettel.
 Erre az ágyra fektetjük a húst. A tetejét megkenjük a zsírral.
 Lefedve 180 fokos sütőbe toljuk és kb. 2 óra alatt készre sütjük. Akkor jó, ha megszúrva még kissé puha, de nem folyik ki belőle véres lé.
Felszeletelve látszanak a fokhagyma tűzdelések.
 Amikor készen van a hús, kivesszük a puhára főtt mártásból és összeturmixoljuk. Kóstoljuk meg és ha kell, ízesítsük. Öntsük egy serpenyőbe és magas lángon 2 perc alatt sűrítsük be.
A húst a szósszal és krumplipürével tálaljuk.
 
És hogy az ebéd még különlegesebb legyen készítettem egy gyömbéres répalevest az általam készített zellerleves mintájára. Jó! :)
Többeket foglalkoztat a gondolat, hogy mit csinál Amanda, amíg én főzök? Megmutatom:

HINTÁZIK! :)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése