2011. április 4., hétfő

Fiatalos rózsakosár+minden más!

A hétvége első süteménytermése az a rózsakosár torta volt, amit külön kértek, hogy ne legyen "öregasszonyos". :) Egy fiatal lánynak, hölgynek készült a születésnapjára. Most először készítettem olyan krémet, amikor a házi készítésű csokipudingot felvert tejszínhabbal lazítottam. Ezzel a krémmel lett megtöltve a piskóta és mivel csokis és barna, ezért az oldalán lévő minta is ebből a krémből készült. Szándékosan nem tömtem tele a torta tetejét rózsákkal és szúrtam közé egy pár apróbb szemű virágocskát is. Az egészet pedig megkoronáztam egy kék pillangóval. A pillangó is most készült először! Vettem a kreatív hobbi boltban egy ablakvarázs nevezetű műanyag formát és azzal mintáztam meg a fondant, majd szikével körbevágtam. Derékszög formába fektettem egy éjszakára, hogy alaposan kiszáradjon és legyen tartása.
A többi finomságról sajnos nem készült külön fotó, de mindegyiket csináltam már máskor, ezért a http://www.diakonyha.hu oldalon megtaláljátok őket. Sorban haladva készült sonkás kenyér házi krémsajttal és hagymás-tökmagos pogácsa jó két adaggal és egy csodálatos erdei gyümölcsös-tejszínes piskóta. A piskótát vékony lappá megsütöttem, majd a tetejére fél kiló erdei gyümölcsből egy kevés víz, cukor és citromlé segítségével felfőztem, majd egy kis hideg vízzel elkevert keményítővel besűrítettem. Megvártam amíg kihűl és folyamatos keverés közben hozzáadtam a tejszínt, ami egy liter volt. Jó krémesre habosítottam és rákentem a piskótára. Kockára vágva tálaltam.
Terveim szerint vékony piskótát sütöttem, de a valóságban nem. Ketté kellett vágni, ezért maradt egy fél lap. Ezt a fél lapot megtöltöttem a maradék csokis krémmel (a rózsakosár tortából maradt) és feltekertem. Bónusz süti lett a csokis piskótatekercs. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése