2011. január 24., hétfő

Papucsok

A hétvége fő attrakciója a házi szilvalekvárral töltött tepertős papucs volt. Sütöttem egy adagot szombaton és egy adagot vasárnap is. :) Apa annyira bezabált belőle, hogy a többi már biztonságban van tőle. Rá sem bír nézni. De azért nagyon aranyosan segített a vasárnapi sütésnél is.
A fényképeken is látszik, hogy már a fotózás alatt nyúlkál a sütiért. Nem bírta kivárni a végét, belenyúlt a képbe.
Másik nagy élményem a hétvégén a francia krémes. Nagyon kívánósak voltunk valamilyen krémes süteményre mindannyian. Több ötlet is felmerült, de Ő nyert. Viszonylag gyorsan elkészül, csak győzze kivárni az ember, amíg kihűl. Már melegen megvámoltuk a tepsi tartalmát. De azért mégiscsak hidegen a legeslegjobb.
Nincs is annál szebb látvány, mint egy teli tepsi francia krémes. :) És mind az enyém, és én csináltam. :)))
Na jó azért, hogy mégse unatkozzak ;) tortát is sütöttem.

Ez volna az. Real Madrid logo torta rumos-csokis krémmel töltve. A korona nagy büszkeségem a tetején. Nagyon tetszik. Talán majd valami hercegnős tortánál újra fogom használni ezt a mintát.
Akkor beszéljünk az ebédről! :) Mindenképpen valamilyen céklás levest szerettem volna főzni. Eredetileg a borscs-ra gondoltam, ami egy orosz céklaleves, de az hússal készül, jó hosszan főzve. Ezt én most nem akartam, mármint a jó hosszú főzést. Így elkészítettem a borscs vegetáriánus változatát. Remélem a család többi tagjának is ízlik majd annyira, mint nekem (mert nekem nagyon). A lecsós szelet, pedig azért készült, mert... Több oka is volt. Hétvégén pörköltet főztem, amihez használtam egy keveset az általam üvegbe eltett lecsóból. Néha szoktam üvegbe eltenni lecsót, mégsem olyan, mint a bolti és télen van mihez nyúlni. Szóval maradt egy majdnem egész üvegnyi lecsóm, ezt használtam el ma. Mindenképpen húst kellett főznöm, mert a kicsi igazi húsfaló. A tarhonyáért meg egyenesen rajong mindkét gyermekem.
Talán főzök majd valamelyik nap rakott krumplit is. Maradt még tavalyról két szál vastag szárazkolbászunk és mivel a hétvégén megérkeztek a füstről a frissek is, el kell használni a régit, mert ha most nem, akkor talán ott maradnak az idők végezetéig. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése