2011. január 12., szerda

Hegedű

A mostani diétásabb hétben az a fantasztikus, hogy ezek a zöldségek szemkápráztatóan gyönyörűségesek. Csak úgy árad belőlük a szín és az íz. Nyáron sokkal zamatosabbak, de most is egy üde folt a sok zsíros és tömény ünnepi kaja után. Imádom őket. A mai saláta története évekkel ezelőtt kezdődött. Szintén Jamie Oliver az ötletgazda és ha jól emlékszem talán most hű is voltam az eredeti recepthez. Ugyebár létezik egy mozzarella caprese nevű étel, na ez annak a kisebb és lédúsabb változata. Ráadásul a szeleteléssel sem kell kínlódni. :)
A második fogás még mindig a frigó-faragó (ó, milyen kis poénos és költői vagyok!) témakörbe sorolandó. Bacon szalonnát én egy egész táblával szoktam venni, amikor akciós, és vastagabb szeletekre vágva lefagyasztom. Ez volt az utolsó "szeletke", amit el kellett használni. Az az igazság, hogy szeletelni is könnyebb, ha meg van fagyva (na nem csontkeményre). Szóval kezdődött a baconnel és folytatódott a zöldségekkel, ami a látszattal ellentétben nem fagyasztott zöldségkeverékből készült. A répát én pucoltam és daraboltam fel. Na jó a borsó fagyasztott,  a kukorica meg konzerv volt. Azt mindenképpen tudtam, hogy ma rizst akarok főzni, mert tegnap krumpli volt a gyerekeknek, tegnapelőtt meg tészta, tehát ma rizs következett. Gyors és fincsi.
Beszéljünk a hegedűről. Ő egy torta. Cukormentes, mert cukorbetegnek készült. Ebből következik, hogy fondant borítást nem is kaphatott, mert mint tudjuk a fondant az cukorból van. Nem is tudom, hogy elkészíthető-e másból. Majd utánajárok. Kezdődött egy nagy szögletes piskótával, amit kifaragtam hegedű alakúra.
Kereszteb kettévágtam és megtöltöttem csokis krémmel. Azért csokis, hogy legalább egy kicsit hasonlítson a színe a hegedűre.
Tetőráillesztés, körbekenés krémmel, majd egy kis dekorálás következett.
:) Már kezd hasonlítani. Még egy kis dekoráció, ami csokigyurrmából készült.
Végül szembesültem vele, hogy a húrok nagyon csúnyák, ezért azt még le kell szednem és ki kell javítanom. És még dermed a hűtőben a kivágása is, tehát ez még nem a kész állapotú torta.
Imádok hangszereket készíteni tortából. Egy kicsit visszaidézi, amikor még én is tanultam hangszeren játszani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése