2011. október 20., csütörtök

Ajjajj!

Időnként az ember billentyűzete megered és van miről írnia, akár oldalakon keresztül. Néha viszont egyszerűen azt sem értem, hogy minek írjam le az ebédet. Hát mindenki látja, hogy mi volt az! De ekkor meggyőzöm magam, hogy nem biztos, hogy mindenki tudja hogyan készül. Persze, sokan azt gondolják, hogy nekem olyan könnyen kipattannak a fejemből az ötletek, de ez nem ilyen egyszerű. Van amikor valóban így van, de nekem is vannak nehéz napjaim. Mostanában csak a rohanás kap főszerepet a mindennapjaimban. Volt olyan, hogy csak kivettem egy jó adag nyárról maradt bográcsos marhapörit és az volt az ebéd, de volt olyan is mostanság, hogy apával megebédeltünk egy menüs étteremben (tegnap is ilyen volt és töltött káposztát ettem). Az ebédhez való ötletek forrása sok helyről fakadhat. Sétálok a piacon és meglátok valamit, amiből egyből ott van a fejemben már a kész étel. Vagy csak itthon nézelődök, hogy mit találok és órákig agyalok azon, hogy mit is kéne enni. A netről nem szoktam nagyon ihletet kapni, de egy jó szakácskönyv már adhat alapot egy új ételhez.
A mai ebédhez a kicsi manókám adott ötletet. Az oviban ez volt az ebéd pár napja, vagy valami ilyesmi. Szóval a borsós tokány helyett inkább borsós sertésszelet készült, mert a szüzet sajnáltam feldarabolni, inkább csak szeleteltem. A recept olyan, mintha egybegyúrtam volna a borsos tokány és a gombás szelet receptjét. Zsiradékon megpirítottam az előzetesen megsózott, kicsit megklopfolt és lisztbe forgatott husikat. Félretettem. A maradék zsiradékon megpároltam az apróra vágott hagymát, majd ráfektettem a husikat és felöntöttem egy pohár vízzel. Alaposan összepároltam, amíg a lé majdnem teljesen elfőtt, ekkor hozzá raktam a fagyasztott borsót és még pár percig rotyogtattam. Párolt rizzsel tálaltam (fele barna, fele fehér).
A leves pedig nagyon régi recept. Eredetileg a Buday féle szakácskönyvben szerepel. Imádjuk! Az almákat meghámozom és felteszem főni annyi vízben, amennyi ellepi. Megízesítem cukorral és forralt bor fűszerkeverékkel. Amikor puha jó sok tejszínnel pépesítem. Ez az alap.
Ehhez főzünk egy jó kis szirupot, ami 1 dl málnaszörp (esetemben házi), 1 vaníliás cukor és 2 dl vörösborból készül. Ebben a szirupban pároljuk meg az alma golyókat is. Együtt tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése