2011. december 19., hétfő

Karácsonyi bonbon

Mostanában szokás, hogy mindenki a munkahelyén megajándékozza a munkatársait is karácsony alkalmából. Ez általában úgy történik, hogy kihúz egy nevet a kalapból és neki ad valami személyeset, neki valót. Természetesen ez csak egy kis jelképes apróság, de mégis jól eső figyelmesség. Apa húzott egy nevet a munkahelyén és pontosan ugyanazt a személyt húzta, mint akit az előző évben. Ez a kolléga nem iszákos, de szereti a jóféle pálinkát. Tavaly egy kis laposüveg és pohárka szettet kapott, de valahogy kifelejtődött belőle a nedű. Na most ezt a hiányosságot pótoltuk karácsonyi bonbonok formájában.
Az alap az Aldi-ban kapható csokicsésze:
Ebből készült a bonbon. Az egyik felébe pálinkazselét töltöttem (pálinka+zselatin), míg a másikba szilvapálinkában áztatott aszalt szilvát kevertem el marcipánnal. Éppen egy pici csíkot kihagytam a tetején. A töltelék tetejére olvasztottam fel finom étcsokoládét és ráöntöttem. Szépen lesimítottam és mehetett is a hűtőbe dermedni. Legvégül egy-egy csokiból készült figurával díszítettem, amit szintén az Aldi-ban vettem.
Ezt a bejegyzést pontosan azért írtam, hogy mindenki lássa, milyen egyszerűen is lehet bonbont készíteni házilag. Tölteléknek gyakorlatilag bármit tölthetünk, ne szabjon neki határt semmi. A megajándékozott pedig biztosan örülni fog neki.
Ha alkoholos bonbont készítünk, mindenképpen hívjuk fel a megajándékozott figyelmét rá, nehogy otthon a gyerekeknek adja, vagy vezessen utána. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése