2011. december 6., kedd

Hétvége

Semmiképpen nem akartam hétvégére tortát vállalni senkinek, mert ugye Melinda napot ünnepeltünk, meg a mama szülinapját és még a Télapó is meglátogatott minket személyesen. Ennek ellenére már péntekre becsúszott egy torta. Felhívott egy ismerősöm, aki már többször is rendelt tőlem tortát, sőt minden alkalomra én sütöm nekik a tortát, hogy a kisebbik lánya éppen 16 éves lesz és neki szeretne egy olyan igazi csajos tortát. Ennyi volt a kérés. Na most eleresztettem a fantáziám és olyan amerikai sweet 16-es tortát képzeltem el neki. Persze csak kicsiben, nem olyan fergeteges nagy emeletes tortában gondolkodva. Általában nem szeretek a tortákhoz nem ehető elemeket használni, de ezt a tűzijátékos megoldást már olyan régen ki akartam próbálni. Nagyon tetszett a végeredmény! Kivételesen nekem is. :)
A pillangók rózsaszín lüszterrel lettek lekenve.
Ez után még mindig nem koncentrálhattam teljes erőbedobással a hétvégére. mert volt még egy torta, amit már hónapokkal ezelőtt megbeszéltünk, közbejött nekik egy vakbélműtét. :( Így erre a szombatra került át a buli. Egy óriási fecskendőt kellett megcsinálnom, amihez két tortadobozt kellett összedolgozni, hogy beleférjen. Így is necces volt, mert a végét leszerelhetőre gyártottam, hogy elférjen. Egy óriási piskótatekercs volt az alap, majd ezt dekoráltam. A díszítés nem volt nehéz, mert nem bonyolult, vagy ilyesmi, inkább a beosztás egyenletességére kellett törekedni. A felirat pedig nem tudom, mit jelent, kérés volt.
Létráról kellett fényképeznem, hogy beleférjen egy képbe. :)

Végre következhettek az itthoni dolgok. Elsőként a nagymamám tortája. Kalocsai terítős tortát kapott, és mint azt írtam, megint meglepődött. El sem hitte, hogy őt köszöntjük. :) Annyira örült a tortának, hogy fel sem akarta vágni. Gondoltam, hogy így lesz, ezért a terítőt teljesen külön tettem a tortára, hogy levehető legyen, és el tudja tenni emlékbe. El is vitte! A legcukibb az volt, amikor meglátta a tortát és azt mondta, hogy ő is pont ugyanilyen terítőt hímzett. Az volt a minta. :)


Volt még egy restanciám, ami pedig a sógornőm testvérének a szülinapi tortája. Ő az, aki nyáron kifestette a csajok szobáját. Nem szobafestő, hanem művész. Nálunk egy csodálatos szafarit varázsolt a falra. Éppen akkor készültem a minitorta versenyre és lelkesen pusztította el a remekműveimet. Ráadásul a főztömért is odáig volt teljesen, pedig pont akkor diétáztunk. Mindenképpen egy különleges torta járt neki. Eredeti szakmája szerint szobrász, ezért valami ilyen témájú tortát gondoltam ki neki. Az alapötlet szerint került a tortára egy félig kész szobor (röhögött is rajtam apa, amikor készítettem, mondván, hogy szobrot készítesz egy szobrásznak?), egy festményféleség, egy festékpaletta ecsettel és szobrász kellékek. Na meg egy kis piszok és törmelék. A torta oldalára felirat, mintha az is ki lenne vésve az alapból. Ja és még mellé egy márvány vázaféleség és egy összegyűrt papír.

Ezek mellett még sütöttünk a csajokkal pogácsákat (két félét), hogy a vendégeket sóssal is meg tudjuk kínálni, ne csak édessel.


Az utánpótlás mindent megcsinál, nekem csak tojással kenegetni és sajttal megszórni kellett.
A hétfői torta pedig egy külön történet.

2 megjegyzés:

  1. Nahááát, te aztán megint nem unatkoztál! :) A kalocsai mintás tortád tetszik a legjobban! Nagyon szép lett a minta rajta! Meg a csipke is gyönyörű!
    Milyen cuki kis segítőid vannak! :) Így könnyűűű! :)

    VálaszTörlés
  2. Köszi Nudleee! :))) Nagyon nagy segítség a konyhában a két kismanó.

    VálaszTörlés