2011. június 9., csütörtök

Mediterrán sült és jeges túróbonbon

A mai leves, ami ugye frankfurti és semmi, de semmi köze sincs Frankfurthoz, a múlt heti maradék kelkáposztából készült. A múlt héten megleptem magam egy adag főzelékkel és most egy kis leves is lett még belőle. Igaz, hogy java részét már ki kellet dobni a leveleknek, de egy levesnek még azért bőven elég volt. A család ugyan nem szereti, de a virslit kieszegetik belőle némi lével együtt, így esznek egy kevés leveskét is. Kenyérrel is mártogatnak, úgyhogy nem lehet egy rossz szavam se.
Már előre beharangoztam, hogy csirkét fogok készíteni valamilyen formában. Citromos-fokhagymás sült csirke lett a végeredmény. Kicsit meglepődtem, amikor megláttam a kiolvasztott csirkedarabokat, mert én négy csirkecombot akartam sütni, de ehelyett 2 csirkecomb és 4 csirkeszárny volt a zacskóban. Nem baj, az is elfogy. :) Nagyon egyszerű az elkészítése és frissítően finom, porhanyós hús lett a végeredmény. A fokhagymát nem is lehet érezni rajta, csak a citromot. Érdemes kipróbálni annak, aki szereti a mediterrán ízeket. Bár szerintem a saláta, vagy a héjában sütött újkrumpli jobban illene hozzá, én most párolt rizzsel tálaltam, mert tegnap volt krumpli is és saláta is. Rizs pedig még nem is volt a héten.
Desszertnek kitaláltam, hogy óriás jégkrémbonbonokat készítek. Tegnap kaptam dédimamától muffin formát, de azt az apró fajtát. Mostanában mindenki óriás jégkrémmel töltött bonbonokat készít, így egyből az ugrott be, hogy arra pont jó lesz. Gyorsan előkaptam a csokit, már olvasztottam is és már kentem is ki ecsettel a mélyedéseket. Duplán kentem, hogy biztosan tartsanak majd. A töltelék pedig a maradék túróból (palacsinta) készült egy kevés szőlőcukorral megédesítve és egy fél citrom levével megsavanyítva, majd egy nagyobb adag felvert tejszínnel elkeverve. Jelenleg a fagyasztóban dermednek és még várnak a talpazásra, amit majd esetfelé meg is ejtek. Így egy túrórudi szerű jeges bonbon lesz a türelmünk jutalma. Képeket majd holnap mutatok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése