2011. június 1., szerda

Májasverseny és Kettős torta

Már egy ideje szemezgetek a Gyulai kenőmájassal készült ételek receptversenyével. Információk itt. Bevallhatom, hogy én is szoktam így egyszerűsíteni néhány ételen. Többek között a májgaluska levest is ebből készítem, és most beneveztem a töltött csirkecomb és a májasfasírt receptemmel.
Tegnap frissen el is készítettem, azt remélvén, hogy marad belőle mára. Nem maradt! :)))

Délután gyorsan összedobtam egy tortát, ami szintén a sógornőmnek készült. Csak annyit kért, hogy olyan 20 szeletes legyen és csokis. Az egyik fele a szülinapját jelképezze, a másik fele pedig az új irodába való beköltözést, hiszen a kolléganőinek vitte. Mindenképpen ki szerettem volna próbálni ezt a fele-fele megoldást a burkolatnál. Már olyan sok helyen láttam ilyet, de nekem ez volt az első. Én azt a technikát próbáltam ki, amikor mindkét színt külön-külön kinyújtottam, egy picit vastagabbra, majd mindkettő szélét levágtam egyenesre. Összeillesztettem őket szépen és tovább nyújtottam, hogy összenőjenek, vigyázva a vonal egyenességére. Azt hiszem elsőre nagyon jó lett, meg is vagyok vele elégedve. A torta összeállítása és a díszítése meglepően gyorsan és gördülékenyen, egyszerűen ment. Mi történhetett? :) Amikor a két szín összeállt ráborítottam a tortára és szépen rásimogattam. Körbevágtam és jöhetett a díszítés. A fehér részt szántam a szülinapos oldalnak. A kreatív boltban vásárolt szilikonos nyomdaszettet használtam ismét, de ezúttal a virágosat. A vonal mentén egy vonalban sorba nyomtam ugyanazt a mintát, majd az aljánál körbe egy szegélymintát. Az üresen maradt részbe került az a bizonyos szám, ami az éveket hivatott mutatni. Mivel egy komoly irodába, munkahelyre ment, ezért római számokat formáztam. A számokat egy icipici ezüsttel megszínezett kagylószínű lüszterrel festettem meg.
A "másik oldal" a hivatalosabb. Nemrégen új irodába költöztek és már régóta tervezték, hogy ezt meg is ünneplik, de valahogy eddig nem sikerült összehozni. Ezért is gondolta hugi, hogy akkor ez a torta legyen ennek az alkalomnak is szentelve. Rá kellett írnom pici betűkkel, hogy "Gyámkommandó". Ezeket a mini betűket a szintén kreatív boltban vásárolt gyurmanyomizóval csináltam. És hogy érzékeltessem az iroda jelleget még került rá egy ceruza és egy jegyzettömb.
Jó sokat kínlódtunk anyóssal, hogy a fényviszonyok megfelelőek legyenek és a minta is látszódjon.


A mai ebéd főétele szintén az új jutalomkönyvemből került elő. A mai reggel valahogy olyan gyorsan telt és már csak kapkodtam, hogy legyen gyorsan valami finom ebéd. Darált hús és fűszerek, gyorsan elkészül. A saláta is egyszerű és nagyszerű. A leves pedig egy egyszerű pirított tésztaleves, de a gyerekek nagy kedvence.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése