2011. június 2., csütörtök

Eperfagyi, eperfagyi, hmmm, de finom...

Sok blog követője vagyok, ezen kívül a neten is sok receptet olvasgatok. A mostani nagy sztár az eperfagyi. Szinte mindenhol lehet találni legalább egy fajta eperfagyi receptet. Nekem nincs fagylaltgépem, de nem is hiányzik. Ráadásul évek óta szerintem én készítem a világ legegyszerűbb és legfinomabb eperfagyiját. A titok a turmixomban rejlik. Amióta ugyanis ez a remek turmix (vagy rúdmixer?) a konyhám lakója, azóta minden fagyi pontosan így készül. Előkészületek? Nem nagyon kellenek, egyszerűen csak fagyasztott gyümölcs. Ezt a részt ki is pipálhatom, mert az eperdömpingben jutott a fagyasztóba is. Elővesszük a fagyasztott gyümölcsöt, jelen esetben az epret és beletesszük egy jó mély tálba. Megszórjuk ízlés szerint porcukorral (esetleg egy pár csepp citromlével) és felöntjük tejszínnel, ami ellepi. Bele a turmix (Zepter) és adj neki! Kész a fagyi! Ennyi! :)))
A maradékot beletöltöttem a jégkrém készítőbe, amit beszerezhetünk bármelyik 100 forintos boltban, vagy nagy bevásárlóközpontban. Így legközelebb csak előkapom és tátáááámmmmm!
A fotó csak egy gyors, mert a gyerekek ott topogtak és már a szájukat nyalogatták! :)))

A mai ebéd főzelék. Tudom, hogy sokan nem szeretik, mert a régi menzás emlékek nem szépülnek meg. A saját készítésű főzelék pedig valójában finom. Tegnap megláttam a boltban a friss kelkáposztát és a tököt. Egyből beindult a nyáltermelés. Mindkettőt imádom, de sajnálatomra a családom egyiket sem szereti. Így döntenem kellet, hogy melyik legyen magamnak, mert ami a családot illeti, ők maradnak a borsó, esetleg a krumpli főzeléknél.  Magamnak kelkáposztát főztem, mert az a tök a boltban óriási volt és nem akarok egy hétig ezt enni. A család pedig megkapta a borsófőzelékét. Ennek ellenére még lehet, hogy estére spenótot is főznöm kell, mert Melinda már beharangozta, hogy neki inkább az kellene. :)
A leves burgonyakrémleves, amiből, ha kihagyjuk a baconcsíkokat, akár egy jó kis vega fogás is lehet. Szintúgy a főzelék. Tojással a tetején vegetáriánus.
Ma este pedig még tortát is fogok sütni. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése