2011. június 24., péntek

Házikó és cheesecake

Tegnap megint elmaradt a posztolás, de megbocsájtható "bűn" ez. Jövő héten úgyis szabadságon leszek, és lehet, hogy egyáltalán nem is fogok írni. A tegnapi ebéd úgysem érdemel említést sem, mert maradékot ettünk.


Viszont ami ezután következett, na az már valami. Elsőként a házikó tortáról szeretnék írni. A kérés az volt, hogy egy építész ismerősünknek a meglepetés szülinapi bulijára készüljön egy 30 szeletes ház torta. A kedvenc ízt nem sikerült kideríteni, így csokis lett, mert azt mindenki szereti. Azt gondoltam, hogy egy ház elkészítése egyszerű feladat, de nagyon feladta a leckét és jól kifogott rajtam. Tényleg építésznek kell lenni hozzá? :) Megsütöttem a piskótát jó nagy ráhagyással, hogy a faragásnál esetlegesen kárba menő részek miatt se legyen kevés. Szépen alulról építkeztem (már ahogy szokás!). Akkor kezdődtek a problémák, amikor kevés lett a krém! Így még sosem jártam, de elszámoltam a krém mennyiséget és bizony kevés lett! Gyors pánikszerű krémkészítésbe kezdtem. Nem könnyítette meg a dolgomat a meleg sem, de azért sikerült felhúznom egy házat. Szépen át akartam emelni a tortacsipkés tortaalátétre, de nem tudtam megemelni. Addig nyúztam az alányúlkálással, hogy teljesen szétroncsolódott az alsó réteg, majd az átemelés után el is csúszott és egy kicsit meg is nyekkent. :( Nem voltam büszke magamra, de bizony megsirattam! Újult erővel kezdtem hozzá újra! Szétszedtem és újra felépítettem a házat. Végre sikerült! Betettem a hűtőbe, hogy jól lehűljön és tudjak rajta dolgozni. Unidec burkolást kapott, amit oldalanként oldottam meg, így a szögletek valóban szögletesek is maradtak. Az egyik oldal sarkán levágtam az Unidec-ből és egy vékonyabb réteg téglamintás részt toldottam alá. Így egy picit romos hatást kelt és sokkal életszerűbb. A tetőt először bevontam egy nagyon vékony réteggel, majd erre raktam fel szépen egyesével a cserepeket, amit utólag air brush-al fújtam le. Került rá még ajtó és ablak is. Ezeket barna márvány mintás Unidecből készítettem. Nem maradt más hátra, mint a végső díszítés. Tégladarabkák barna kandiscukorból és fű fokhagymanyomón kinyomott zöld Unidecből, és a nyitott ablak alá két sárga virág. Na és járólapok.
Ezután még hihetetlen, de bizony nagyon tortázhatnékom volt. Már vagy két hete egyfolytában valami krémes gyümölcsös tortára vágyom. Lehetett volna egy sima gyümitorta is, de mostanában mindenhol csak a cheesecake (sajttorta) kacsint rám. Szinte minden blogon megjelent mostanában egyszer. Gyorsan elmentem és beszereztem a hozzávalókat. Az elkészítése nagyon egyszerű.
Az alaphoz vegyünk egy fél csomag Győri édes Zabfalatokat és 5 dkg vajat. A kekszet összezúzzuk és összeforgatjuk a felolvasztott vajjal. Jól belelapogatjuk egy kisebb 17-18 cm átmérőjű tortaformába, és berakjuk a hűtőbe, hogy jól összeálljon. Erre jön a krém: 1 kis pohár natúr joghurtot elkeverünk 25 dkg mascarpone-val, ízlés szerint porcukorral, vanília kivonattal és esetleg citromlével. Az egészbe beleforgatunk 3 dl tejszínből vert habot. Rásimogatjuk a kihűlt kekszes alapra és vissza a hűtőbe. A koronája a tortának az epres rész, amit akár előző este is elkészíthetünk. 2 dl vízből és 10 dkg cukorból szirupot főztem, amibe forrás után beledobtam egy kiskanálnyi levendulavirágot és két darab kezeletlen citromhéjat. Ízesítettem még egy kevés citromlével és az alapos forralás után elzártam alatta a tüzet. Ekkor raktam bele az epret és hagytam őket együtt kihűlni és jól összeérni. Ebből a kihűlt eperből raktam a torta tetejére, ami egyáltalán nem baj, hogy végigfolyik az oldalán is.




A mai ebéd ehhez képest nagyon egyszerű, de igazi nyári vakációs ebéd. Zellerleves levesgyönggyel (ami a gyerekek kedvence, így bármilyen levest hajlandóak megenni) és paprikás krumpli kovászos uborkával (a gyerekeknek uborkasalátával).
Érdekes dolog ez a kovászos uborka. Valahogy a gyerekek zöme nem szereti, de aztán felnőtt korunkra megszeretjük. Erre is biztos meg kell érni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése