2012. január 20., péntek

Vegyes

Az utóbbi időben mindig úgy érzem, hogy nincs is miről írnom, de ez mint kiderült, nem igaz! Gasztro témában mindig van miről írni. A héten csodás ételeket is főztem, amiket le is fotóztam, de sajnos a net nem ment. A mobilnettel pedig nem vagyok nagy barátságban, ott a képfeltöltés nem megy. Így történhetett, hogy a héten ugyan adtam itt-ott életjelet magamról, de ebédet például nem töltöttem fel és még egy-két torta leírásával is adós maradtam.
Kezdjük a tortákkal, mert az volt korábban: Az első volt a harisnykötős torta. Ezt a Janka anyukájának, Katának, készítettem. Ezzel a tortával mentünk hozzájuk vendégségbe (ez volt a bocsánatkérős torta). Az eredeti elképzelésem egy olyan kicsit szexis, de mégis ízléses, csajos torta lett volna. A végeredmény, amikor ránéztem hirtelen a harisnyakötő jutott róla eszembe. A tetejére még utólag embroidery (a legújabb kedvencem) technikával készítettem egy fantázia virágot. Ekkor már olyat is láttam a tortában, ami nem is tudom: FURA! Olyan mamás, parasztnénis fejfedő, sapka érzésem volt, de apa lehurrogott, hogy most már akkor ne nézegessem annyit, jó lesz így! :)))) Az íze sima piskótában tejszínes-csokoládés krém és málna. Mindenkinek ízlett, még a gyerekek is lelkesen rájártak.

A következő egy sima tejszínes citromtorta. Ennyi! :)
A harmadik elmaradt torta pedig beneveződött a SAD harmadik fordulójára a Gombóc Artúr kedvencei témakörben.

Jöjjenek az ételek: Az első és legfontosabb, hogy eddig két (a harmadik folyamatban van) recepttel beneveztem a Delimanochef által rendezett receptversenyre. Ezekre még lehet nevezni, vagy aki akar be is nevezhet.
 Sütőtökben tálalt meleg saláta, és
Szilvalekváros-tepertős papucs.

A heti menüfelhozatal:
Tejszínes karfiolleves nokedlivel és Sült kolbász krumplipürével, vagy szezámmagos rántott karfiollal.
Krumplipüré újrahasznosítása, hogy ne mindig csak krumplifánk legyen: Gyömbéres burgonyakrémleves sajtos pirított kiflikarikákkal és Szalagos fánk lekvárral (sütőtök, sárgabarack, eper).
Provence-i zöldségleves pirított zöldségkockákkal és Mustáros-tejszínes sertésszelet masnitésztával. Kicsit retros, menzás tálalásban. :)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése